GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,0432
EURO
48,3515
ALTIN
5.319,24
BIST
10.914,10
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Hafif Yağmurlu
20°C
Samsun
20°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Az Bulutlu
19°C
Perşembe Çok Bulutlu
18°C
Cuma Çok Bulutlu
19°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
19°C

Bakan Ersoy: Yıl sonu 64 milyar dolarlık turizm geliri hedefine emin adımlarla ilerliyoruz

Bakan Ersoy: Yıl sonu 64 milyar dolarlık turizm geliri hedefine emin adımlarla ilerliyoruz
MOBİL REKLAM ALANI
04.11.2025 19:15
A+
A-

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen ve turizm sektörünün önemli buluşma noktalarından olan “Dünya Seyahat Fuarı’na (WTM)” katıldı.

Ersoy, burada basına yaptığı açıklamada, WTM’de turizm sektörü profesyonelleriyle bir araya geldiklerini belirterek, bu fuarın sektörün kapanışı ve yeni sezonun açılışıyla ilgili fikir sahibi olunmasını sağlayan önemli pazarlardan biri olduğunu söyledi.

Geçen hafta, Türkiye turizmine ilişkin 9 aylık verileri açıkladıklarını hatırlatan Ersoy, şunları kaydetti:

“Türkiye, 50 milyon ziyaretçi, 50 milyar dolar turizm geliriyle ilk 9 ayı tamamladı. Bu da genel olarak baktığımızda, ziyaretçi sayısında yüzde 1,6’lık, gelir olarak baktığımızda yüzde 5,7’nin üzerinde bir artış demek. Yıl sonu hedefimiz olan 64 milyar dolara (turizm gelirine) emin adımlarla yürüyebildiğimizi görebildik. Ekim ayı da çok başarılı geçti. Ortalamanın üzerinde bir rezervasyon ve ziyaretçi akışıyla karşılaştık. Kasım ve aralık beklentilerimizin de bu paralelde iyi olacağını düşünüyoruz.”

Bakan Ersoy, bölgede yaşanan bazı gelişmelerin turizm sezonunda rezervasyon akışını yavaşlatsa da daha sonra yapılan kampanyalarla turizm akışını hızlandırdıklarını dile getirdi.

“Türkiye, geçen sene 765 noktada arkeolojik kazı gerçekleştirdi”

Ersoy, İngiltere’ye ilişkin yaptığı değerlendirmede de “Bu seneyi (İngiltere’den gelen) 4 milyon 250 bin ziyaretçiyle kapatacağız. Önümüzdeki sene hedefimiz, İngiliz pazarından 4,5 milyonun üzerinde ziyaretçi almak.” dedi.

İngiltere’nin yanı sıra İrlanda ve Doğu Avrupa ülkeleri gibi yeni destinasyonlara da ağırlık verdiklerini vurgulayan Ersoy, “Türkiye artık ‘deniz, kum, güneş’ üçgeninden çıkmış durumda. Özellikle ürün ve kaynak destinasyon çeşitlemesi konusunda son 7-8 yıldır çok çeşitli yatırımlar yapıyoruz. Bunun da olumlu sonuçları rakamlarımıza yansıyor.” diye konuştu.

Ersoy, bu bağlamda arkeolojik çalışmalara önem verdiklerinin altını çizerek, “Türkiye, geçen sene 765 noktada arkeolojik kazı gerçekleştirdi. 265 kazı başkanlığının 251’i geleceğe miras kapsamında 12 ay boyunca kazılır hale geldi.” ifadesini kullandı.

“Tüm Türkiye’deki restoranlarımız, Michelin yıldızı inceleme radarına girmiş durumda”

Gastronomi alanında yapılan çalışmalara da değinen Ersoy, İstanbul’un ardından İzmir, Urla, Çeşme ve Bodrum’un da “Michelin Rehberi” seçkisine dahil edildiğini, Kapadokya’nın da bu sene yeni destinasyonlarda yer alacağını bildirdi.

Ersoy, “Bundan sonraki yıllarda tüm Türkiye, Michelin yıldızının kapsamı alanına giriyor. İlk başta şehir şehir dahil ediyorsunuz. Belli bir kapasiteye ulaştıktan sonra ülke genelini kapsama alanına alıyor. Bundan sonraki yıllarda tüm Türkiye’deki restoranlarımız, Michelin yıldızı inceleme radarına girmiş durumda. Bu açıdan da gastronomide aldığımız yolu gösteriyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Turizmin 12 aya ve 81 vilayete yayılmasının yanı sıra kaynak destinasyon çeşitlemeleriyle 7 yıl önce başlatılan yeni stratejiye devam edeceklerini belirten Ersoy, bu strateji kapsamında sadece nicelik değil niteliğin de önem taşıdığına dikkati çekti.

Ersoy, turizmde konaklama dışı harcaması yüksek turistleri de hedeflediklerini, bunun geçen haftaki verilere de olumlu şekilde yansıdığını vurgulayarak, şöyle devam etti:

“Yabancı turist gelirlerini incelediğimizde, geçen sene gecelik 107 dolar civarında olan yabancı turist harcamasının ilk 9 ayda 116 dolara çıktığını gördük. Bu da yıl sonu tahmini olan 118 dolarla yabancı turist kişi başı gecelik harcamayı kapatacağımızı gösteriyor. Her sene de bu rakamı artırarak yolumuza devam etmek istiyoruz.”

“Göbeklitepe sergisini İngiltere ve Almanya’da da düzenlemeyi düşünüyoruz”

Konuşmasının ardından “İtalya’da Kolezyum’da Göbeklitepe sergisi düzenlenmişti. Başka ülkelerde de bu sergiyi düzenlemeyi planlıyor musunuz?” sorusu üzerine Ersoy, İtalya’daki sergiyi rekor sayıda 6 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiğini söyledi.

Ersoy, “Berlin’de ve İngiltere’de şu anda bakıyoruz. (Gelecek yıl) Eylül ayı içinde İngiltere’de düzenlemeyi düşünüyoruz. 2026 içinde Berlin’de de planlıyoruz. Bu sergiyi, Avrupa ülkeleri başta olmak üzere birçok noktada yaygınlaştıracağız.” dedi.

Konuşmasının ardından fuar alanında, Türkiye ve KKTC’nin tanıtımının yapıldığı stantları ziyaret eden Ersoy, fuara katılanlar arasında yer alan KKTC Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ile ikili görüşme gerçekleştirdi.​​​​​​​

Fuar kapsamında tur operatörlerinden TUI, EasyJet Holidays ve Jet2 Holidays yöneticileriyle de görüşmeler gerçekleştiren Ersoy, Maldivler Turizm ve Çevre Bakanı Thoriq İbrahim ile de bir araya gelerek karşılıklı işbirliği olanaklarını değerlendirdi.

WTM, seyahat pazarının ana aktörlerini ve turizm profesyonellerini ağırlıyor

“Dünyanın en büyük 2’nci turizm fuarı” olan WTM, turizm sektörünün önemli buluşma noktalarından biri olarak biliniyor. Bu yıl 4-6 Kasım’da düzenlenen ve çok sayıda ülkenin standının yer aldığı fuar, seyahat pazarının ana aktörlerini ve turizm profesyonellerini ağırlıyor.

Fuarda, Türkiye, 909 metrekarelik stant alanıyla yer alıyor. Türkiye’den 76 sektör temsilcisi kurum, Türkiye standında alt katılımcı olarak fuara katılım sağlıyor.

Türkiye standında, ülkenin destinasyonları ve turizm ürünleri tanıtılıyor, ziyaretçilere ve katılımcılara, coğrafi işaretli ürünlerin de yer aldığı yöresel lezzetler ikram ediliyor.

MOBİL REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.