Çağın dijital dünyasına ayak uyduran din görevlisi Aziz Esen, oyunlardaki “puan toplama” sistemini camiye uyarlayarak çocukların ilgisini çekmeyi başardı.
Geliştirilen sistemle birlikte, camiye gelen çocuklar çeşitli ibadet ve etkinliklerden puan kazanıyor. Bu puanlar, cami içerisinde kurulan “Cami Market” standında çeşitli ödüllerle takas edilebiliyor. Çocuklar hem manevi kazanımlar elde ediyor hem de eğlenerek camiye bağlanıyor.
Uygulamanın olumlu sonuçlar verdiğini belirten din görevlisi Esen, camiye gelen çocuk sayısında belirgin bir artış yaşandığını söyledi. Hatta bazı çocukların puan biriktirmekten keyif aldığını ve marketten alışveriş bile yapmadan camiden mutlu bir şekilde ayrıldıklarını gözlemlediğini dile getirdi.
Cami Market’te dikkat edilen bir diğer önemli konu ise ürün seçimi. İşgalci İsrail’e destek verdiği bilinen ve İslam dünyası tarafından boykot edilen markaların ürünlerinin camiye kabul edilmediğini vurgulayan Esen, “Hayır diye getirilen ürünler arasında bu markaların yer aldığını gördük. Ancak ücretsiz bile olsa bu ürünleri çocuklara vermedik, marketimize koymadık. Çocuklara bu konuda da bilinç kazandırmaya çalışıyoruz.” dedi.
Bir camiden fazlası: Hem eğitim hem değer kazanımı
Din görevlisi Esen’in başlattığı bu uygulama sadece çocukları camiye çekmekle kalmıyor, aynı zamanda ahlaki ve toplumsal farkındalık kazandırıyor. Örnek uygulama, bölge halkı ve sosyal medya kullanıcıları tarafından da takdirle karşılanıyor.