GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
39,6706
EURO
45,7795
ALTIN
4.297,56
BIST
9.203,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Hafif Yağmurlu
25°C
Samsun
25°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Parçalı Bulutlu
24°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
25°C
Salı Açık
26°C
Çarşamba Açık
28°C

ChatGPT’ye teşekkür ederim demenin maliyeti fazla olabilir

ChatGPT’ye teşekkür ederim demenin maliyeti fazla olabilir
REKLAM ALANI
22.04.2025 06:47
A+
A-

 

OpenAI CEO’su Sam Altman, kullanıcıların ChatGPT’ye ‘lütfen’ ve ‘teşekkür ederim’ demesi gibi nezaket ifadelerinin şirketin operasyonel maliyetlerine milyonlarca dolarlık ek yük getirdiğini açıkladı.

X platformunda bir kullanıcı, OpenAI’ın kibar ifadeler nedeniyle ne kadar elektrik masrafı yaptığını merak ederek, “OpenAI modellerine ‘lütfen’ ve ‘teşekkür ederim’ diyen insanlardan kaynaklı elektrik giderleri şirkete ne kadar kaybettirdi?” diye sordu.

Altman ise yanıtında “On milyonlarca dolar, buna değerdi. Ne olacağını asla bilemezsin.” ifadelerini kullandı.

İlk bakışta önemsiz gibi görünse de bu tür nezaket kalıpları, ChatGPT’nin daha uzun ve anlamlı yanıtlar üretmesini gerektiriyor. Sonucunda işlem gücünü artırarak enerji tüketimini ve dolayısıyla maliyetleri yükseltiyor.

 

Uzmanlar ne diyor?

Yapay zekaya karşı nazik bir dil kullanmak bazılarına göre gereksiz görünse de, uzmanlar bunun olumlu etkileri olabileceği görüşünde.

Microsoft tasarım yöneticisi Kurtis Beavers, “Kibar dil kullanmak, saygılı ve işbirlikçi çıktılar elde etmeye yardımcı olur” ifadelerini kullandı ve kullanıcıların dilindeki nezaketin modelin yanıt tonunu doğrudan etkilediğini vurguladı.

Microsoft’un WorkLab ekibinin yayımladığı bir notta ise, “Model nezaketi fark ettiğinde, daha nazik yanıtlar verme olasılığı artar. Üretken yapay zeka, kullanıcıdan gelen girdilerdeki profesyonellik, netlik ve detay seviyesini yansıtır” ifadelerine yer verildi.

2024’ün sonlarında yapılan bir ankete göre, ABD’deki kullanıcıların yüzde 67’si sohbet botlarına karşı nazik davrandığını ifade etti. Bu kullanıcıların yüzde 55’i bunu “doğru olanı yapmak” adına yaptığını söylerken, yüzde 12’si ise olası bir yapay zeka isyanı durumunda algoritmanın kendilerini hatırlamasını umarak kibar davrandığını belirtti.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.