GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,4453
EURO
49,5186
ALTIN
5.725,34
BIST
11.074,53
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Az Bulutlu
15°C
Samsun
15°C
Az Bulutlu
Çarşamba Parçalı Bulutlu
15°C
Perşembe Açık
16°C
Cuma Az Bulutlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
20°C

Görme engelli hafızlık öğrencileri meddahlık yapıyor

Görme engelli hafızlık öğrencileri meddahlık yapıyor
REKLAM ALANI
03.12.2025 13:37
A+
A-

Türk dili ve edebiyatı öğretmeni ve proje koordinatörü Nalan Tunga Pehlivan’ın öncülüğünde, Yenimahalle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce yürütülen “Gönül Meddahları” projesi, görme engelli öğrencilerin yeteneklerini keşfetmeleri ve öz güven kazanmalarına destek oluyor.

Proje kapsamında görme engelli hafızlık öğrencileri 15 yaşındaki Lokman Yeşilay ile 16 yaşındaki Bilal Taha Ardıç, “3 Aralık Dünya Engelliler Günü” dolayısıyla meddahlık gösterisi gerçekleştirdi.

Proje koordinatörü Nalan Tunga Pehlivan, gösteri öncesi, görme engelli öğrencilerin sosyal hayata daha fazla dahil olmalarını sağlamak amacıyla başlattıkları “Gönül Meddahları” projesini anlattı.

Pehlivan, öğrencilerin sahne çalışmalarına katılmaları ve deneyim kazanmalarını amaçlayan bu projeye 3 ay önce başladıklarını belirtti.

Görme Engelli Hafız 33

– “Kendilerini daha iyi ifade ettiklerini gördüler”

Çalışmaya dahil olan öğrenci sayısını artırmayı hedeflediklerini aktaran Pehlivan, eğitim sürecine ilişkin şunları kaydetti:

“İlk etapta öğrencilerimize meddahlığı tanıttık, anlattık. Yapabileceklerini gördüklerinde ses, tonlama, hikayeyle bağ kurma aşamalarından sonra beden dili eğitimi üzerine çalıştık. Özellikle beden dilini hayatlarında çok az kullanmış olmalarından kaynaklı fark ettik ki gerçekten öğrencilerin bu eğitime çok ihtiyaçları var. Onlar da kendilerini daha iyi ifade ettiklerini gördüler beden dilini kullanınca. Mesela komşu kadına seslenmesini istediğim zaman ‘elini kulağına götür’ dediğimde yüzüne yapıştırdığını gördüm. Bizim için çok normalleşen, basit hareketler bile onlar için ciddi anlamda büyük bir çalışma gerektiriyor.”

Pehlivan, engellilerin kendilerini değerli hissetmeleri konusunda desteklenmeleri gerektiğini vurgulayarak, “İlk provayı aldığımız gün öğrencimiz bir alkış duymuştu dinleyenlerden. O kadar mutlu olmuştu ki ‘yaşasın bunu da başardım’ diye. Görme engelli öğrencilerimiz sosyal hayattan kendilerini soyutlamaya çok müsaitler ama siz onları tuttuğunuz takdirde onlar da hayata tutunuyor. Sosyal hayatın içine daha iyi girmelerini, kendilerini daha iyi fark etmelerini ve ifade güçlerini desteklemek amaçlı bu tarz projelerin yaygınlaştırılması ve çeşitlendirilmesi çok önemli.” diye konuştu.

Görme Engelli Hafız 22-1

– “Biraz azim, biraz istek, biraz da çalışmaya bağlı”

Okul müdürünün önerisi üzerine eğitimlere başladığını belirten yüzde 10 görme engelli Bilal Taha Ardıç, meddahlık sanatı ile tanışmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Ardıç, görme probleminin meddahlık yapmasına engel olmadığını ifade ederek, “Sağ olsun hocalarımız fiziksel koşulları bizim için hazırladı. Oturacağımız, kalkacağımız yerleri provamızda çalıştık. İlk başlarda fiziksel olarak biraz zorlanmış olabilirim ama gösteri açısından görme engelimin bana bir eksisi olacağını düşünmüyorum.” ifadelerini kullandı.

Hafızlık eğitimlerinin yanı sıra meddahlıkla ilgili projelere devam etmek istediğini aktaran Ardıç, “Yani isteyen yapıyor. Ben akademik derslerimi de hafızlık tekrarımla beraber yürütüyorum. O yüzden bu biraz azim, biraz istek, biraz da çalışmaya bağlı.” dedi.

İki gözünde de görme yetisi bulunmayan Lokman Yeşilay, eğitimlerine başladığı meddahlık gösterilerinde beden dilini kullanmada zaman zaman zorlandığını ancak bunun dışında engelinin meddahlık yapmasına bir sorun oluşturmadığını ifade etti.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.