GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
40,1704
EURO
47,0707
ALTIN
4.336,96
BIST
10.358,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Hafif Yağmurlu
28°C
Samsun
28°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Az Bulutlu
28°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
29°C
Salı Az Bulutlu
29°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
29°C

Hindistandaki uçak kazasının ön raporu: Motorlara giden yakıt kesildi

Hindistandaki uçak kazasının ön raporu: Motorlara giden yakıt kesildi
REKLAM ALANI
12.07.2025 12:22
A+
A-

Hint basınında çıkan haberlere göre, Hindistan Sivil Havacılık Kazaları Soruşturma Bürosu öncülüğünde yürütülen ve nihai raporun 12 ay içinde yayımlanması beklenen ön soruşturmada, ABD’li uçak imalat şirketi Boeing, motor üreticisi General Electric, hava yolu şirketi Air India ile sivil havacılık uzmanları yer aldı.

Kamuoyuna sunulan ön soruşturma raporuna göre, uçak kazasına ilişkin yapılan ilk incelemelerde, uçağın motorlarına giden yakıt akışının kalkıştan hemen sonra durduğu tespit edildi.

Uçağın kara kutusundan elde edilen verilere göre, kalkıştan saniyeler sonra her iki motora yakıt akışını sağlayan kontrol düğmeleri “çalıştır” konumundan “durdur” konumuna getirildi. Bu durum, her iki motorun durmasına ve uçağın itiş gücünü kaybetmesine neden oldu.

Raporda yer verilen kokpit içi ses kayıtlarına göre de yakıt akışının kesilmesinin hemen ardından pilotlardan birinin diğerine “Neden kapattın?” diye sorduğu diğer pilotun ise “Ben kapatmadım.” diye yanıt verdiği duyuldu.

Kontrol düğmelerinin tekrardan “normal uçuş” konumuna getirildiği ve motorların otomatik olarak yeniden çalıştırıldığı belirtilen ön raporda, motorlardan birinin yeniden itiş gücü üretmeyi başarsa da uçağı kontrol altına almaya yetecek kadar güç sağlayamadığı aktarıldı.

Normal şartlarda motorlara yakıt akışını kesme işleminin iniş sonrasında veya motorda çıkan yangın gibi acil durumlarda uygulandığına işaret edilen raporda, bu uygulamanın kalkış sırasında gerçekleşmesinin “olağan dışı” olduğu vurgulandı.

Ön raporda, uçakta veya motorlarında yapısal kusur bulunmadığı belirtilerek,”Mevcut bulgular ışığında, Boeing 787-8 tipi uçaklara ve General Electric üretimi GEnx-1B motorlarına yönelik özel uyarı ve ilave önlem gerekmemektedir.” ifadesi kullanıldı.

Hindistan’da 242 kişinin bulunduğu uçak düşmüştü

Hindistan’ın Gucerat eyaletinin Ahmedabad kentindeki Sardar Vallabhbhai Patel Uluslararası Havalimanı’ndan İngiltere’nin Gatwick Havalimanı’na gitmeye hazırlanan yolcu uçağı, 12 Haziran’da kalkıştan kısa süre sonra Meghani Nagar yerleşim yerinde düşmüştü.

Air India hava yolu şirketi, “Air India 171” uçağında 242 yolcu ve mürettebatın bulunduğunu, yolculardan 169’unun Hindistan, 53’ünün İngiltere, 1’inin Kanada ve 7’sinin Portekiz vatandaşı olduğunu açıklamıştı.

Şirket, uçaktaki 241 kişinin hayatını kaybettiğini, kurtulan tek kişinin tedavi altında olduğunu teyit etmişti. Uçağın düştüğü sırada asistan doktorların kaldığı bir yurt binasına da çarpması sonucu ölenlerin olduğu belirtilmişti.

Kazada, yolcu ve mürettebat dahil olmak üzere hayatını kaybedenlerin sayısının 270 olduğu duyurulmuştu.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.