GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,2081
EURO
48,8788
ALTIN
5.430,71
BIST
10.924,53
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Az Bulutlu
19°C
Samsun
19°C
Az Bulutlu
Cumartesi Parçalı Bulutlu
19°C
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Az Bulutlu
20°C
Salı Çok Bulutlu
22°C

İstanbul İl Müftülüğüne Doç Dr. Emrullah TUNCEL görevlendirildi

İstanbul İl Müftülüğüne Doç Dr. Emrullah TUNCEL görevlendirildi
REKLAM ALANI
04.10.2025 00:56
A+
A-

İstanbul İl Müftülüğü görevine Emrullah TUNCEL görevlendirildi.

Emrullah TUNCEL Kimdir?

DOÇ. DR. EMRULLAH TUNCEL

1981 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Hafızlığını tamamladıktan sonra kıraat, klasik Arapça ve İslami ilimler eğitimi aldı. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalında “Arap Dili ve Belagatında Mübalağa” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını; aynı enstitünün Tefsir Anabilim Dalı’nda “Ebû Ca’fer et-Tûsî ve Fahreddin er-Râzî’nin Tefsirleri Bağlamında Ebü’l-Kâsım el-Belhî’nin Kur’an’a Yaklaşımı” başlıklı tezi ile Doktorasını tamamladı. 2024 yılında Kur’an-ı Kerim Okuma ve Kıraat İlmi Anabilim Dalı’nda doçent oldu.

Çalışma Alanları: Kur’an İlimleri, Kıraat, Tecvit, Tefsir, Kur’an Eğitimi, Hafızlık, Din Eğitimi.

BİLİMSEL/AKADEMİK ÇALIŞMALARI:

KİTAPLAR VE KİTAP BÖLÜMÜ

1) Ebü’l-Kâsım el-Belhî (Kâ‘bî)’nin Kur’an Ayetlerini Yorumlama Usûlü

2) Kur’an Öğretiminde Metodoloji (Strateji-Yöntem ve Teknikler)

3) Harf Telaffuzu Ses Kullanımı ve Okuyuş Keyfiyeti Açısından KIRAAT/TİLAVET USULLERİ

4) Hasan b. Ali el-Ahvâzî’nin Taksimatına Göre Kırâat Üslupları

HAKEMLİ DERGİLERDE YAYINLANMIŞ MAKALELERİ

1) Kur’an Tilavetinde ve Kıraat İlminde İşbâ‘ (2023)

2) Uluslararası İlahiyat Programı (UİP) Öğrencilerinin Kur’an Okuma ve Tecvid Dersine Yönelik İlgi, Hazırlık, Algı, Tutum ve Beklentileri -MÜİF Ölçeğinde- (2023).

3) “Örgün Eğitim Eşliğinde Hafızlık Deneyimine Dair Nitel Bir Araştırma (2022).

4) Kur’an Tedrisatında Harf Taliminin Önemi ve Usûlü (2021).

5) İlk Dönem Tecvid Eserlerinin Teşekkülünde Lahn Olgusunun Etkisi (2020).

6) Ebü’l-Kāsım el-Belhî’nin Kıraatlere Yaklaşımı (2020).

ULUSLARARASI SEMPOZYUM TAM METİN BİLDİRİ

1) “İlahiyat Öğrencilerini Mesleki Hayata Hazırlama Bağlamında Kur’an Okuma Becerisini Geliştirmenin Önemi ve Usulleri”, Uluslararası Sempozyum: Türkiye’de Üretilen Dini Bilginin Din Hizmetlerine Katkısı ve Diyanet Akademisi, Ekim, 2024.

2) “Allah ve Rasülüne Vefanın En Müşahhas Örneği: Kur’an’a Vefa”. Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Vefa Toplumu Tam Metin Kitabı (Ekim 29-31, 2021). (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2022), 288-318.

3) “Nitelikli Kur’an Tilavetinin ve Eğitiminin Önündeki Engeller ve Çözüm Yolları”. 8th International Conference on Social Sciences and Humanities (ISPEC-2021) Tam Metin Kitabı (December/Aralık 24-25, 2021). ed. Hülya Hamurcu-Ferit Yücebaş. (Bingöl: ISPEC Yayınları 2021), 304-325.

4) “Ahlaki Bir Değer Olarak Adaletin Eğitim Ortamında Tesis Edilmesinin Önemi ve Eğitim Sürecindeki Adaletsiz Tutumlara Dair Çözüm Teklifleri”, II. Uluslararası Din ve İnsan Sempozyumu (UDİS – 2021).

5) “Çocuklara Yönelik Cami ve Kur’an Kursu Hizmetlerinin Etkin Kılınmasında Kur’an Öğreticilerine Yönelik Teklifler”. Uluslararası Mevlid-i Nebi Sempozyumu Peygamberimiz ve Çocuk Tam Metin Kitabı (Kasım 6-8, 2020). (İzmir: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2020), 957-983.

6) “Aslın Aktarılmasında Usulün Önemi: Yeni Neslin Dilini Din Diliyle Buluşturmak” (I. Uluslararası Din ve İnsan Sempozyumu, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 10-12 Ekim, 2019).

7) “Örgün Eğitim Kurumlarındaki İslam Eğitimine Yönelik Bir Yöntem Teklifi: Temsîlî/Metaforik Anlatım” (Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi, İstanbul, 2018).

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.