Kadınlar hac ve umrede erkekler gibidir. Ancak şu hususlarda farklı hareket ederler:
1. İhramlı iken normal elbise, çorap ve ayakkabılarını giyerler. Başlarını örter, yüzlerini açarlar.
2. Telbiye, tekbir ve dua yaparken seslerini yükseltmezler.
3. Tavafta ıztıba ve remel yapmazlar.
4. Sa’yde yeşil ışıklı sütunlar arasında hervele yapmazlar.
5. İhramdan çıkmak için saçlarını dipten tıraş etmez, uçlarından biraz keserler.
6. Ayhali gören kadınlar, tavaf dışında, haccın bütün görevlerini yaparlar. Bu durumda olan bir kadın, kudûm veya umre tavafını yapmadan Arafat vakfesini yapmak zorunda kalırsa,
Kıran haccı yapmak üzere ihrama girmişse umresi bozulur ve ifrad haccı yapmış olur.
Şayet temettû haccı yapmak üzere umre için ihrama girmiş ise hac için niyet ve telbiye yaparak umre ihramını iptal eder ve ifrad haccı yapmış olur.
Her iki hâlde de şükür kurbanı kesmesi gerekmez. Ancak hacdan sonra, önceden yapamadığı umreyi kaza eder ve iptal ettiğinden ötürü ceza kurbanı keser.253
KAYNAKÇA:
253. Diğer üç mezhebe göre temettu haccı yapmak üzere umre için ihrama girip, âdet halinin kesilmemesi sebebiyle Arafat’a çıkmak zorunda kalan kadın, hac için niyet ve telbiye yapar. Böylece umre ihramı ile hac ihramı birleşmiş ve kıran haccı yapmış olur ve şükür kurbanı keser. Hac için yapılan tavaf ve sa’y umre için de yeterli olur, ayrıca tavaf ve sa’y yapması gerekmez. Kıran haccı yapmak üzere ihrama girmiş ise bu durumda umre iptal edilmiş olmaz. Şükür kurbanı kesmesi gerekir. Hac için yapılan tavaf ve sa’y umre için de geçerli olur.