GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
41,0257
EURO
47,7747
ALTIN
4.449,19
BIST
11.518,49
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Az Bulutlu
27°C
Samsun
27°C
Az Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
24°C
Salı Az Bulutlu
25°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
26°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
28°C

Korsanlık geri mi dönüyor? Boğazlarda 80 korsanlık ve silahlı soygun vakası

Korsanlık geri mi dönüyor? Boğazlarda 80 korsanlık ve silahlı soygun vakası
REKLAM ALANI
26.08.2025 09:28
A+
A-

Singapur, Malezya ve Endonezya arasında yer alan Malakka boğazı, Hint Okyanusu ile Pasifik’i Güney Çin Denizi üzerinden birbirine bağlayan stratejik bir ticaret koridoru. Her yıl yaklaşık 90 bin ticaret gemisi ve küresel deniz ticaretinin yüzde 60’ı bu dar sulardan geçiyor.

Saldırıların çoğu Singapur Boğazı’nda

Rapora göre olayların büyük bölümü, gemilerin dar sularda yavaşlamak zorunda kaldığı Singapur Boğazı’ndaki Phillip Kanalı’nda meydana geldi.

Vakaların çoğu fırsatçı ve çatışmasız nitelikteydi; mürettebat genellikle zarar görmedi.

2025’teki hiçbir olay “Kategori 1” yani silahlı çatışma veya rehin alma düzeyinde olmadı.

Vakaların yüzde 90’ında yaralanma görülmezken, sadece bir denizci hafif şekilde yaralandı. En çok dökme yük gemileri (yüzde 52) hedef alındı; onları tankerler (yüzde 24) ve konteyner gemileri (yüzde 11) izledi.

Uzmanlar nedenleri tartışıyor

Uzmanlara göre artışın bir nedeni, Kızıldeniz’de Husilerin saldırıları nedeniyle ticaret gemilerinin rotalarını Malakka’ya kaydırması olabilir.

Ayrıca korsan grupların çoğu, Endonezya’nın Riau ve Cula adalarından hareket eden düşük seviyeli suç ağlarına bağlı.

Saldırganlar genellikle sampan adı verilen küçük tahta teknelerle gece vakti gemilere yanaşıyor, uzun kanca ve iplerle güverteye çıkıyor. Teknolojiyi de kullanarak, AIS (Otomatik Tanımlama Sistemi) verilerinden faydalanarak gemilerin konumlarını takip ediyorlar.

Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), artışın “endişe verici” olduğunu belirterek tüm gemilere güvenlik protokollerine uymaları ve vakaları anında bildirmeleri çağrısında bulundu.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.