GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,5871
EURO
49,5335
ALTIN
5.758,57
BIST
11.238,36
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Hafif Yağmurlu
13°C
Samsun
13°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Hafif Yağmurlu
14°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
12°C
Cuma Az Bulutlu
14°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
14°C

Meslek liselerinde dijital atölye dönemi başlıyor

Meslek liselerinde dijital atölye dönemi başlıyor
REKLAM ALANI
09.12.2025 17:13
A+
A-

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, dijital dönüşüm vizyonu doğrultusunda dijital ikiz teknolojileri, mesleki ve teknik eğitim süreçlerine dahil ediliyor.

Bu kapsamda Ankara, Antalya, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Sakarya ve Samsun’da “Motorlu Araçlar Teknolojisi, Elektrik-Elektronik Teknolojisi ile Makine ve Tasarım Teknolojisi” alanlarında eğitim veren 10 mesleki ve teknik Anadolu lisesinde dijital ikiz dönüşümü başlatıldı.

İlk uygulama, İstanbul Üsküdar Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde tamamlandı. Diğer illerde ise kurulum ve öğretmen eğitim süreçleri devam ediyor. Gelecek yıl içinde projenin ülke geneline yaygınlaştırılması planlanıyor.

Dijital İkiz Atölyeleri Projesi’nin tanıtım toplantısı, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz ve Milli Eğitim Bakanı Tekin’in katılımıyla 12 Aralık’ta, dönüşümü tamamlanan Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde gerçekleştirilerek atölyenin açılışı yapılacak.

Öğrencilerin üretim simülasyonlarına erişimi sağlanacak

Dijital ikiz teknolojileri, yüksek maliyetli ve riskli uygulamaların yerini alarak öğrencilere güvenli, tekrarlanabilir ve erişilebilir dijital ortamlar sunuyor. Böylece deneyim temelli, hatasız ve sürdürülebilir bir öğrenme zemininin oluşmasına imkan tanıyor.

Ayrıca bu sistemlerin, kırsal ve dezavantajlı bölgelerde fırsat eşitliğinin sağlanmasına, okullar arasındaki atölye ve ekipman farklılıklarının ortadan kaldırılmasına katkı sunması hedefleniyor.

Bakanlığın dijital dönüşüm vizyonunun stratejik unsuru olan dijital ikiz teknolojileri, öğrencilerin sanayi standartlarında üretim simülasyonlarına erişmesini sağlayarak uygulamalı öğrenme deneyimini güçlendiriyor ve Sanayi 4.0 süreçlerine etkin katılımını mümkün kılıyor.

Dijital ikiz atölyeleri, mesleki ve teknik eğitimde kullanılan gerçek cihaz ve atölye ortamlarının birebir dijital kopyalarının oluşturulması ile öğrencilere yüksek doğrulukta uygulama yapma imkanı sunuyor.

En düşük hata payıyla modelleniyor

Sistem, CNC, Elektrik-Elektronik, Mekatronik, PLC, Motor Teknolojileri gibi birçok alanda kullanılıyor ve gerçek fizik kuralları ve cihaz fonksiyonları en düşük hata payıyla modelleniyor.

Uygulamalı eğitim maliyetlerini yaklaşık 200 kat azaltarak sürdürülebilir bir altyapı sunan sistem, öğrencilerin tüm uygulamaları bireysel olarak gerçekleştirebilmesine ve her adımın kayıt altına alınmasıyla objektif başarı raporlarının oluşturulmasına olanak sağlıyor.

Ayrıca içeriklere okul dışından da erişilebilmesi, hibrit eğitim modelinin güçlendirilmesine katkı sunuyor. Yönetim panelinde ise öğretmenler, tüm öğrencilerin ekranlarını anlık olarak izleyip gerektiğinde müdahale edebiliyor.

Projenin hayata geçirildiği okullarda ilk 6 ay boyunca öğretmenlere yüz yüze eğitim, webinarlar ve teknik destek sağlanarak sistemin etkin kullanımına yönelik kapsamlı bir uyum süreci yürütülüyor.

Dijital ikiz atölyeleri, mesleki ve teknik eğitimin standartlaştırılması, beceri kazanımlarının veri temelli izlenmesi, nitelikli işgücünün yetiştirilmesi ve Türkiye’nin Sanayi 4.0 hedeflerine uyum sağlaması açısından kritik bir dönüşüm adımı olarak değerlendiriliyor.

Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Yüzyılı hedefleri ve Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi doğrultusunda dijital ikiz teknolojilerinin tüm mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının eğitim ortamlarında yer almasını hedefliyor.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.