enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
38,7138
EURO
43,5390
ALTIN
4.130,12
BIST
9.279,21
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Hafif Yağmurlu
25°C
Samsun
25°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Hafif Yağmurlu
22°C
Perşembe Az Bulutlu
22°C
Cuma Az Bulutlu
20°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
17°C

Netflix, 12 yıl sonra ilk büyük değişikliğe gidiyor

Netflix, 12 yıl sonra ilk büyük değişikliğe gidiyor
REKLAM ALANI
08.05.2025 07:20
2
A+
A-

Netflix, 2013 yılından bu yana ilk kez ana sayfa tasarımında büyük bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. Şirketten yapılan açıklamada, yeni tasarımın önümüzdeki haftalarda ve aylarda kademeli olarak hayata geçirileceği belirtildi.

Yeni tasarımda ana menü sayfanın sol tarafından merkeze taşınıyor. İçerik açıklamaları daha sade hale gelirken, öneriler kullanıcının izleme saatine ve gezinme davranışına göre anlık olarak kişiselleştirilecek.

TikTok benzeri özellik ve yapay zekâ destekli arama geliyor

Netflix, mobil kullanıcılar için yapay zekâ destekli bir arama sistemi ve TikTok tarzı dikey video akışı üzerinde çalıştığını da duyurdu.

Şirket, bu özelliklerin şu an için “küçük ölçekli testler” olarak planlandığını, ancak testlerin küresel çapta yapılmasının daha geniş kapsamlı bir dönüşümün işareti olabileceğini ifade etti.

Yeni arama sisteminde kullanıcılar, “Keyifli ve eğlenceli bir şeyler izlemek istiyorum” gibi doğal konuşma cümleleriyle içerik arayabilecek. Bu özellik, mobil cihazlarda isteğe bağlı olarak sunulacak.

Dikey video akışı ise Netflix içeriklerinden kısa kliplerin yer aldığı, kullanıcıların yukarı kaydırarak gezinebileceği bir keşif ekranı olacak. Beğenilen içerikler tek dokunuşla izlenebilecek.

Oyun ve canlı yayınlar da öne çıkacak

Yeni ana sayfada, yalnızca dizi ve filmler değil, Netflix’in son dönemde ağırlık verdiği canlı etkinlikler ve oyunlar da daha görünür hale gelecek.

Özellikle bu tür içeriklere ilgi gösteren kullanıcılar için menü seçenekleri buna göre özelleştirilecek.

Netflix Ürün Sorumlusu Eunice Kim ve Teknoloji Sorumlusu Elizabeth Stone, değişiklikleri şirketin ilk sanal “Ürün ve Teknoloji” tanıtım etkinliğinde duyurdu.

Kim, ana sayfa yeniliği üzerinde bir yılı aşkın süredir çalıştıklarını ve kullanıcı deneyiminin kısa süre içinde tamamen değişeceğini belirtti.

Yenilikler, rekor kâr açıklamasının ardından geldi

Netflix’in bu yenilikleri, geçtiğimiz ay açıkladığı rekor düzeydeki çeyrek kârlarının ardından geldi.

Ekonomik belirsizliklere ve Başkan Trump’ın uygulamaya koyduğu gümrük tarifelerinin piyasalarda yarattığı dalgalanmalara rağmen şirketin güçlü performansı, yatırımcıları memnun etmişti.

Öte yandan açıklamanın, Netflix’in 14 Mayıs’ta düzenleyeceği büyük reklam tanıtım etkinliğinden yalnızca bir hafta önce gelmesi dikkat çekti.

Netflix, zamanlamanın kasıtlı olmadığını belirtse de, yeniden markalaşma adımları ve şirketin son finansal başarısı, reklamverenlerin ilgisini yeniden canlandırabilir.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap YazınYorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.