GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
40,6815
EURO
47,1268
ALTIN
4.412,74
BIST
10.849,96
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Açık
31°C
Samsun
31°C
Açık
Perşembe Parçalı Bulutlu
32°C
Cuma Hafif Yağmurlu
32°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
31°C
Pazar Açık
29°C

Ünlü giyim markasının reklamları sağlıksız derecede zayıf modeller nedeniyle yasaklandı

Ünlü giyim markasının reklamları sağlıksız derecede zayıf modeller nedeniyle yasaklandı
REKLAM ALANI
06.08.2025 06:22
A+
A-

Kuruma göre, bir modelin saçlarının sıkı şekilde geriye toplanması ve çekimlerde kullanılan gölgeler, yüzünü “solgun ve çökük” gösterdi.

Diğer görselde ise modelin düşük yakalı beyaz gömlek giymesi ve duruşu, “çıkıntılı köprücük kemiklerini” reklamın odak noktası hâline getirdi.

ASA, bu reklamların “sorumsuz” olduğunu belirtti ve Zara’ya, gelecekteki tüm görsellerin “sorumlu bir şekilde hazırlanması” uyarısında bulundu.

Zara, söz konusu reklamları kaldırdığını ve her iki modelin de çekimler sırasında sağlık durumlarının iyi olduğunu belgeleyen doktor raporlarına sahip olduklarını açıkladı.

İnce bacaklar ve orantısız duruş

Zara’nın uygulaması ve internet sitesinde yayınlanan görsellerde, bir kısa elbise reklamında modelin bacaklarının gölgelerle olduğundan daha ince gösterildiği belirtildi. Modelin dirseklerinin ve kollarının konumu da “vücut orantısını bozacak şekilde” yansıtıldı.

Bir diğer reklamda ise modelin köprücük kemiklerinin belirgin şekilde öne çıktığı bir poz kullanıldı ve bu detayın reklamın “odak noktası” hâline geldiği vurgulandı.

Zara: “Hiçbir şikâyet almadık”

Zara, hakkında doğrudan herhangi bir şikâyet almadığını, görsellerin ise yalnızca “ufak ışık ve renk düzenlemeleri” dışında dijital olarak değiştirilmediğini bildirdi.

Ayrıca, markanın 2007 yılında İngiltere’de yayımlanan Fashioning a Healthy Future adlı model sağlığı raporunun tavsiyelerine uyduğunu, özellikle de yeme bozukluklarını tanıma konusunda uzman doktorlardan alınan sağlık belgelerini zorunlu kıldığını söyledi.

Daha önce de benzer yasaklar geldi

ASA bu yıl benzer gerekçelerle diğer perakendecilerin reklamlarını da yasakladı. Temmuz ayında Marks & Spencer’a ait bir reklamda modelin “sağlıksız derecede zayıf” göründüğü, giydiği ayakkabıların bacaklarını daha da ince gösterdiği belirtilmişti.

Next markasının skinny jean reklamı da benzer şekilde “sorumsuz” bulunmuştu.

Bazı eleştirmenler ise yalnızca zayıf modellerin yer aldığı reklamlara yasak getirilmesini sorguluyor ve “sağlıksız derecede kilolu görünen modellerin olduğu reklamlara neden aynı hassasiyetin gösterilmediğini” merak ediyor.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.