GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,7141
EURO
50,2464
ALTIN
5.877,65
BIST
11.371,66
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Az Bulutlu
11°C
Samsun
11°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
11°C
Salı Hafif Yağmurlu
7°C
Çarşamba Az Bulutlu
12°C
Perşembe Açık
13°C

Coğrafi işaretli ürünler küresel markalara dönüştürülecek

Coğrafi işaretli ürünler küresel markalara dönüştürülecek
REKLAM ALANI
15.12.2025 14:38
A+
A-

TÜRKPATENT’ten derlenen bilgilere göre, Türkiye’de bugüne kadar 1794 ürün coğrafi işaret belgesiyle tescillendi.

UNESCO’nun gastronomi alanında “Yaratıcı Şehirler Ağı”na dahil ettiği ilk Türk kenti olan Gaziantep, 108 ürünle en fazla coğrafi işaret tesciline sahip il konumunda bulunuyor.

En az coğrafi işaretli ürüne sahip iller arasında 4 ürünle Kırıkkale ve Muş yer alırken, beşer ürünle Tunceli ve Bingöl bu illeri izledi.

Türkiye’nin birçok ilinden her yıl çeşitli ürünler için coğrafi işaret başvuruları yapılırken, alınan tesciller sayesinde tüketicilerin ürünü tanıması, yöresel özelliklerini ayırt etmesi ve doğru tercihlerde bulunması da sağlanıyor.

TÜRKPATENT Başkanı Muhammed Zeki Durak, Türkiye’nin coğrafi işaretli ürünler bakımından önemli bir potansiyele sahip olduğunu söyledi.

Coğrafi işaret tescilli ürünleri dünya çapında markalaştırmayı hedeflediklerini belirten Durak, “Tarım açısından çok zengin bir ülkeyiz. Sahip olduğumuz bu potansiyeli daha da geliştirme imkanımız var. Tescil sayıları bu zenginliği gösteriyor ancak asıl önemli olan bu ürünlerin tanınırlığını artırmak. Ürünlerimizin ekonomiye katkısını büyütmeyi, üreticiye daha fazla katma değer sağlamayı ve coğrafi işaret konusunda farkındalığı artırmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

Tescilli ürünler turizmi de etkiliyor

Durak, Türkiye’deki coğrafi işaretli ürünlerin pek çok ülkeye kıyasla daha belirgin nitelikler taşıdığını vurguladı.

Bu ürünlerin turizme de doğrudan katkı sunduğunu ifade eden Durak, “Coğrafi işaretli ürünler, üretildiği bölgeye özgü özellikler taşıdığı için en iyi şekilde o bölgede deneyimleniyor. Turistler de “Bu ürünü en iyi nerede tadabilirim ya da satın alabilirim?” sorusuyla hareket ediyor. Bu durum, ziyaret tercihlerini doğrudan etkiliyor.” dedi.

Coğrafi işaret tescilinin üretimde bir kalite göstergesi olduğunu belirten Durak, üretimin artırılması ve ihracat yoluyla dünya pazarlarına açılmanın önemine dikkati çekti.

TÜRKPATENT ile Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) işbirliğinde yürütülen proje kapsamında, bu yıl Balıkesir’in Edremit ve Aydın’ın Memecik zeytinyağı için üreticilere sınai mülkiyet, coğrafi işaretli ürünlerde ticarileşme, e-ticaret ve sosyal medya kullanımı konularında eğitimler verildi.

Gelecek yıl ise Malatya kayısısı ile Giresun tombul fındığı üreten çiftçilere yönelik ticarileşme eğitimlerinin verilmesi planlanıyor.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.