enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
38,6289
EURO
43,5196
ALTIN
4.094,62
BIST
9.279,21
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Az Bulutlu
26°C
Samsun
26°C
Az Bulutlu
Cuma Çok Bulutlu
18°C
Cumartesi Yağmurlu
14°C
Pazar Çok Bulutlu
16°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
14°C

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi gümrük vergileriyle sarsıldı

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi gümrük vergileriyle sarsıldı
REKLAM ALANI
08.05.2025 13:27
2
A+
A-

Toyota, Mart 2026’ya kadar olan dönemde faaliyet kârının 3,8 trilyon yen (yaklaşık 26 milyar dolar) olmasını bekliyor.

Bu rakam, bir önceki mali yılda kaydedilen 4,8 trilyon yene göre belirgin bir düşüşe işaret ediyor. Ancak tahmin, LSEG tarafından yapılan analist anketindeki ortalama beklenti olan 4,75 trilyon yen seviyesine yakın.

ABD pazarı en büyük risklerden biri

Toyota, ABD’ye yapılan ihracatın gümrük vergilerinden olumsuz etkilenmesinin yanı sıra, bu politikaların genel tüketici güvenini de zayıflatabileceği uyarısında bulundu. Şirket yetkilileri, sunumlarında düşen kâr beklentisinin başlıca nedenleri arasında güçlenen Japon yeni, artan hammadde fiyatları ve ticaret politikaları olduğunu vurguladı.

Toyota, ABD’de üretim kapasitesini genişletmeye karar verirse, yüksek işçilik maliyetleri ve yatırım harcamalarıyla karşı karşıya kalabileceğini belirtiyor.

Çin’de rekabet artıyor

Toyota’nın Çin’deki satışları diğer Japon markalarına göre daha az düşüş gösterse de, dünyanın en büyük otomobil pazarında Çinli üreticilerin artan rekabeti karşısında şirketin satışlarını istikrarlı tutmakta zorlandığı ifade ediliyor.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap YazınYorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.