GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
40,1704
EURO
47,0707
ALTIN
4.336,96
BIST
10.358,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Çok Bulutlu
27°C
Samsun
27°C
Çok Bulutlu
Pazar Az Bulutlu
28°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
29°C
Salı Az Bulutlu
29°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
29°C

Hindistan’daki uçak pilot yüzünden düşmüş olabilir

Hindistan’daki uçak pilot yüzünden düşmüş olabilir
REKLAM ALANI
12.07.2025 00:00
A+
A-

Hindistan’ın Ahmedabad kentinden Londra’ya gitmek üzere 12 Haziran’da havalanan Air India uçağının düşmesine ilişkin ön rapor açıklandı.

260 kişinin hayatını kaybettiği kazada, kalkıştan sadece üç saniye sonra uçağın her iki motorunun da yakıt kesme anahtarlarının “çalıştır” konumundan “kes” konumuna geçtiği belirlendi. Bu hareket, motorlara giden yakıt akışını aniden durdurarak itiş gücünün hızla kaybedilmesine neden oldu.

Kokpit ses kayıtlarında pilotlardan birinin diğerine “Yakıtı neden kestin?” diye sorduğu, diğer pilotun ise “Ben kesmedim” şeklinde yanıt verdiği kayda geçti.

Rapor, yakıt kesme anahtarlarının bu şekilde devre dışı kalmasının arkasındaki nedeni ortaya koymuyor.

ABD’li havacılık uzmanı John Cox, bu anahtarların kazara devreye girmesinin mümkün olmadığını, yalnızca uçak yere indikten sonra ya da acil durumlarda motorları durdurmak için kullanıldığını söyledi. Kazada herhangi bir motor yangını veya acil durum kaydı da bulunmuyor.

Hindistan Sivil Havacılık Bakanlığı’na bağlı Uçak Kazalarını Araştırma Bürosu, soruşturma tamamlanana kadar Boeing 787-8 tipi uçaklar veya GE üretimi GEnx-1B motorlar için herhangi bir önlem alınmasının gerekmediğini bildirdi.

Boeing, Air India ve GE Aviation, rapora ilişkin henüz bir açıklama yapmadı.

Bu kaza, son on yılın en ölümcül sivil havacılık faciası olarak kayıtlara geçti.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.