GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,9212
EURO
50,5957
ALTIN
6.251,04
BIST
11.294,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Hafif Yağmurlu
8°C
Samsun
8°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
7°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
8°C
Salı Az Bulutlu
11°C

Tüketim Salgını

Tüketim Salgını
REKLAM ALANI
27.12.2025 00:01
A+
A-

Yüzyıllar boyunca insanlar ihtiyaçları kadar tüketerek, tükettikleri kadar üreterek yaşam ve ihtiyaç arasındaki dengeyi büyük ölçüde korudular. Modern çağda denge şirketlerin lehine, insanların aleyhine bozuldu; makas giderek açıldı. Gıdadan barınmaya, eğlenceden giyinmeye çok geniş alanda üretim çeşitliliğinin artması ve bu ortamda kendine yer bulan kapitalist ihtiras, kâr için tarihin hiçbir döneminde eşine rastlanmayan yöntemler bulma yoluna gitti. Tüketim odaklı ihtiyaçlar, zevkler, beğeniler, yönelimler insanların sosyal hayatlarında özendirici şekilde dolaşıma sokuldu; herkes aynı üretim bandının önünde bir örnek tüketiciye dönüştürüldü. İslam dini –tüm bu olanlara çözüm niteliğinde olmak üzere– müminlerin yerken, içerken, tüketirken daima ölçülü olmaları gerektiğini, aksi hâlde israfa düşebileceklerini, Allah’ın (cc) ise israf edenleri sevmeyeceğini belirterek nefislerine karşı bir dikkat ve temkin geliştirmelerini öğütler.


Mustafa Kemal Atatürk’ün Ankara’ya gelişi (1919)
Millî şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un vefatı (1936)
Erzincan Depremi (1939)


REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.