GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
41,0371
EURO
48,1251
ALTIN
4.506,82
BIST
11.368,78
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Parçalı Bulutlu
28°C
Samsun
28°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Az Bulutlu
28°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
28°C
Pazar Açık
28°C
Pazartesi Açık
28°C

Türkiye’de internet en çok sesli ve yazılı iletişim ile sosyal medya amaçlı kullanılıyor

Türkiye’de internet en çok sesli ve yazılı iletişim ile sosyal medya amaçlı kullanılıyor
REKLAM ALANI
28.08.2025 15:20
A+
A-

Anadolu Ajansı muhabirinin TÜİK’in “Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2025” verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye’de internet kullanım oranı bu yıl 90,9 olarak belirlendi.

İnternet kullanımı, verilerin hesaplandığı her yıl artış gösterdi. Buna göre, 2011’de yüzde 45 olan internet kullanım oranı, 14 yılda ikiye katlanarak bu yıl ilk defa yüzde 90’ı aştı.

Bireylerin interneti kullanım amaçları incelendiğinde iletişim, ilk sırada yer aldı.

Buna göre, 2025’te bireylerin yüzde 96,7’si interneti WhatsApp, Messenger ve BİP gibi uygulamalarla mesajlaşma amacıyla kullandı. İnternetin WhatsApp ve FaceTime gibi uygulamalar üzerinden sesli veya görüntülü arama yapmak amacıyla kullanım oranı da 92,4 oldu.

İnternet kullanımında mesajlaşma ve aramayı sosyal medya takip etti. Facebook, Instagram, X, Snapchat gibi uygulamalar üzerinden profil oluşturarak içerik paylaşma amacıyla internet kullananların oranı yüzde 89,5 olarak tespit edildi.

Erkeklerde sosyal medya kullanımının kadınlardan daha yüksek olması dikkati çekti. Sosyal medya kullanan kadınların oranı yüzde 88 olurken erkeklerde yüzde 91 olarak kayıtlara geçti.

İnternet bankacılığını erkekler daha fazla kullanıyor

İnternet, bilgi arama amacıyla da yoğun şekilde kullanılıyor.

İnterneti mal ve hizmetler konusunda bilgi almak için kullananların oranı yüzde 70,9, sağlıkla ilgili bilgi aramak için tercih edenlerin oranı 63,3, ürünlerin güvenliği konusunda bilgi edinmek için kullananların oranı da yüzde 44,5 olarak kayıtlara geçti.

Çevrim içi haber sitelerini/gazeteleri/dergileri okumak için interneti kullananların oranı 59,3 olarak belirlendi. Bu teknolojiyi iş aramak ya da iş başvurusu yapmak için kullanma oranı da 11,1 olarak tespit edildi.

Dijital bankacılık uygulamalarının yaygınlaşmasıyla internet bankacılığının kullanım oranı yüzde 73,2 olarak kaydedildi. Bu oran, erkeklerde yüzde 85,5, kadınlarda yüzde 60,2 olarak hesaplandı.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.