GazzeHamasDoğu TürkistanSon dakikaZulümTerme HaberTerme AjansenflasyonemeklilikTerörötvdövizakpchpmhp
DOLAR
42,2153
EURO
48,9106
ALTIN
5.422,68
BIST
10.973,60
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Samsun
Az Bulutlu
19°C
Samsun
19°C
Az Bulutlu
Cumartesi Parçalı Bulutlu
19°C
Pazar Az Bulutlu
20°C
Pazartesi Az Bulutlu
19°C
Salı Çok Bulutlu
22°C

Yüzyılın Konut Projesi’ne yoğun ilgi: TOKİ çağrı merkezine gelen arama sayısı yüzde 100’ü aştı

Yüzyılın Konut Projesi’ne yoğun ilgi: TOKİ çağrı merkezine gelen arama sayısı yüzde 100’ü aştı
REKLAM ALANI
07.11.2025 11:34
A+
A-

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının, 24 Ekim’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle duyurduğu Yüzyılın Konut Projesi kapsamında, konut fiyatlarının dengelenmesi ve dar gelirli vatandaşların uygun koşullarda ev sahibi olabilmesi amacıyla 81 ilde 500 bin sosyal konut inşa edilecek.

Projeye başvurular, 10 Kasım Pazartesi günü saat 09.00 itibarıyla e-Devlet üzerinden alınmaya başlayacak. Ancak başvuruların başlamasından önce vatandaşların bilgi alma talebi hızla arttı.

Artan yoğunluk üzerine TOKİ, çağrı merkezi, sosyal medya ve halkla ilişkiler birimlerindeki çalışma düzenini yeniden planladı. Yoğun talep nedeniyle çağrı merkezindeki 24 kişilik personel sayısı 54’e çıkarıldı.

Yüzyılın Konut Projesi'ne yoğun ilgi: TOKİ çağrı merkezine gelen arama sayısı yüzde 100'ü aştı

En fazla soru İstanbul, Ankara, İzmir ve deprem bölgelerinden

TOKİ verilerine göre, İstanbul Halkla İlişkiler Birimine 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde 7 bin 653 kişi başvururken, 24 Ekim’den bu yana 385 kişi bilgi almak için kuruma geldi.

Aynı dönemde çağrı merkezine gelen toplam arama sayısı 350 bini buldu, bu çağrıların 44 bin 860’ı proje tanıtımının yapıldığı 24 Ekim sonrasında gerçekleştirildi. Ankara Bilgi Edinme Birimine de projenin duyurulduğu tarihten bu yana 15 bin başvuru ulaştı.

Kurumun sosyal medya hesaplarında da benzer hareketlilik gözlendi. 2025’in ekim ayına kadar 97 bin 535 soru yanıtlanan hesaplardan, 24 Ekim’den itibaren 21 bin 10 soruya cevap verildi.

Bu dönemde proje hakkında Instagram’dan 8 bin 561, X’ten 6 bin 326 ve Facebook’tan 6 bin 133 soru yöneltildi. Vatandaşlar en çok konut başvuruları, kura tarihleri, ödeme planları, sözleşme ve teslim süreçleri hakkında bilgi talep etti. En fazla soru gelen iller ise İstanbul, Ankara, İzmir ve deprem bölgeleri oldu.

Yüzyılın Konut Projesi'ne yoğun ilgi: TOKİ çağrı merkezine gelen arama sayısı yüzde 100'ü aştı

TOKİ’nin İstanbul ve Ankara’daki çağrı merkezi ile bilgilendirme stantlarında yürütülen çalışmaları yerinde görüntülendi.

TOKİ’nin İstanbul Halkalı’daki yerleşkesinde hizmet veren çağrı merkezinde Türkiye’nin dört bir yanından gelen aramalar yanıtlanıyor.

Çağrı merkezi birim sorumlusu Gülşah Taşdoğan, yaptığı açıklamada, projenin açıklamasının ardından vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaştıklarını söyledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 24 Ekim’deki tanıtım açıklamasının ardından çağrı merkezine gelen aramalarda yüzde 100’ü geçen oranda artış yaşadıklarını belirten Taşdoğan, “Proje açıklamasından önce günde ortalama 2 bin 500 çağrıya cevap verirken, an itibarıyla bu sayı günlük ortalama 7 bine ulaştı. 10 Kasım’da başvuruların başlamasıyla beraber bu çağrıların günlük ortalama 10 bine çıkacağını öngörüyoruz.” dedi.

Taşdoğan, 2025 yılının ilk on ayında toplamda 350 bin çağrıya cevap verdiklerini kaydederek, “Vatandaşlarımızın bu projeye gösterdiği yoğun ilgi, konut sahibi olma arzusunun ve TOKİ’ye duyulan güvenin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Biz de Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızın koordinasyonunda 81 ilimize eşit hizmet anlayışıyla en iyi şekilde destek olabilmek için var gücümüzle çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Çağrı merkezindeki çalışma düzenlerinde değişikliğe gittiklerini anlatan Taşdoğan, şöyle konuştu:

“Bu süreçte hizmetin kesintisiz ve hızlı bir şekilde sürdürülebilmesi için çağrı merkezimizde çalışma saatlerimizi uzattık, vardiya sistemimizi güçlendirdik ve personel sayımızı dönemsel olarak artırdık. Amacımız, arayan her vatandaşımıza hızlı, doğru ve güler yüzlü hizmet sunmak.”

Vatandaşların en çok başvuru süreçleri, kura tarihleri, ödeme planları ve proje kapsamındaki iller hakkında bilgi talep ettiğini dile getiren Taşdoğan, çağrı merkezine gelen aramaların yoğun olduğu ilk 5 ilin İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Konya olduğunu söyledi.

Her aramayı titizlikle değerlendirdiklerini, vatandaşların merak ettiği her soruya net ve güvenilir yanıtlar vermeye özen gösterdiklerini vurgulayan Taşdoğan, TOKİ çağrı merkezi çalışanlarının sadece bilgi vermekle kalmayıp, vatandaşların ev hayaline de dokunduklarını vurguladı. Taşdoğan, “Bu bilinçle gelen her çağrıyı aynı dikkat ve özveriyle karşılıyoruz. Ülkemizin dört bir yanında her haneye umut taşıyan bu büyük projenin bir parçası olmaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

Ankara’da stantlara yoğun ilgi

Başvurular öncesinde TOKİ’nin Ankara’daki hizmet birimlerinde kurulan bilgilendirme stantları da proje hakkında bilgi almak isteyen vatandaşlardan ilgi gördü.

Görevliler, gelen her talebi tek tek değerlendirerek vatandaşlara süreç hakkında ayrıntılı bilgi verdi.

Proje hakkında bilgi almak için stantlara gelen Abdülkadir Elma, 18-30 yaş aralığındaki genç kategorisinden başvuru yapmayı planladığını söyledi.

Bu yaşta ev sahibi olma imkanı sunulmasının kendisi için önemli bir fırsat olduğunu söyleyen Elma, taksitlerin cüzi miktarda olmasının süreci kolaylaştırdığını dile getirdi.

Elma, “Bu dönemde uygun ödemelerle ev sahibi olabilmek gerçekten büyük bir şans. Böyle bir imkan sundukları için çok mutluyum, umarım bana da çıkar.” dedi.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bir Cevap Yazın. Yorumlarınızı Önemsiyoruz! Görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Yazılarımız hakkında düşünceleriniz, katkılarınız ve sorularınız bizim için değerli. Yorum yaparken lütfen saygılı ve yapıcı bir dil kullanmaya özen gösterin. şiddet ve Argo, hakaret, ırkçı ifadeler ve ayrımcılık içeren yorumlara izin verilmez. Yorum yapmak için Web Sitemizde ya da Facebook hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz. Unutmayın, burası birlikte konuşabileceğimiz temiz ve güvenli bir alan!

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.